Jag har varit chef och drivit projekt i över 25 år. Jag har haft förmånen att göra det i flera olika branscher och i olika roller, men det har genomgående omfattat utveckling av tre områden: affären, verksamheten och organisationen. Denna treenighet ligger också till grund för firmanamnet TriScope och handlar just om att omfamna dessa tre. De är starkt knutna till varandra och ändras en påverkar det de övriga. Jag samarbetar även med andra för att kunna skräddasy bra kundlösningar. Kontakta mig gärna, så berättar jag mer. Du hittar mina kontaktuppgifter här >>>
“Hjälp dina kunder att lyckas, så lyckas du”. Det är vad affärsutveckling och försäljning handlar om enligt mig. Hur bra du kan hjälpa din kund att lyckas kommer påverka hur framgångsrik du blir. Delar du denna insikt, så uppstår ett första vägval i relationen med din kund och sättet du vill sälja på, nämligen “Hur vet du när din kund lyckats?”. Ditt intresse och förståelse i din kunds preferenser, behov, utmaningar och mål blir styrande vad och på vilket sätt du vill sälja. Din förmåga att tillföra ny kunskap, insikter och anpassa lösningar till din kund blir avgörande för hur du kan hjälpa din kund. I en bra affär är denna process ständigt pågående och utvecklar samarbetet starkare och mer vinstgivande för båda parter.
“Gör rätt saker framför att göra saker rätt”. Givetvis är det viktigt att utföra uppgifter med kompetens och skicklighet, men alltför ofta fastnar verksamheten i uppgifter och system som varken stöttar affären eller organisationen effektivt framåt. I en allt mer föränderlig verklighet blir utmaningen större att kontinuerligt anpassa verksamheten och systemstöd. Den digitala utvecklingen får inte handla om att bara digitalisera befintliga rutiner, utan istället våga tänka strategiskt nytt utifrån affären och organisationen.
Det är människor “som är skillnaden som gör skillnaden”. Alla organisationer har i stort sett lika möjligheter att använda lika utbud, systemstöd, lokaliteter, leverantörer och verka i samma område och mot samma kunder. Men en sak är svårare att kopiera. Nämligen människorna som jobbar i organisationen. Hur vi fungerar som individer och i grupp med andra är skillnaden som gör skillnaden. Jag tror inte att ensam är stark, utan tillsammans är starkare om det görs rätt. Det är här skillnaden uppstår. För gör vi inte rätt kan tillsammans bli destruktivt och söndrande. Med rätt menar jag att vi inom en organisation eller ett team respekterar varandra och vet hur vi agerar samt reagerar som individer och team. Vi vet vad uppgiften och målet är och det motiverar oss. Vi tar ansvar, stöttar och gör varandra bättre. Vi jobbar mot bättre prestationer individuellt och som team och vi har roligt tillsammans.
I mitt arbete och som företrädare för Triscope Management & Consulting är det angeläget att kunder, leverantörer, uppdragsgivare, partners och andra kan känna sig trygga i mitt ställningstagande gällande ett gott företagande och åtagande. Nedan beskriver jag kort hur jag tänker. Önskar du mer information är du välkommen att kontakta mig.
Min grundprincip är kunna "se mig själv i spegeln" efteråt och känna en stolthet. För mig innebär det att respektera alla människor och allas lika värde. Det innebär också att efter bästa förmåga följa lagar och riktlinjer samt verka för ett hållbart samhälle och bedriva företaget ansvarsfullt på ett sätt som kännetecknar en god samhällsmedborgare.
Miljöansvaret innebär att mitt företags verksamhet bedrivs på ett sådant sätt att jorden och dess naturresurser inte påverkas negativt över tid. Jag strävar efter att ha detta i mina beslut och agerande. Det kan gälla inköp, val av transportsätt, men också att i mina uppdrag sträva efter hållbara anställnings- och arbetsförhållanden med nöjda och engagerade medarbetare som bidrar till utveckling, bra företagande och lönsamhet.