Jag åtar mig uppdrag som interimschef, projektledare, styrelseledamot, ordförande och andra konsultuppdrag. Klicka här för att kontakta mig för en villkorslös diskussion. Jag har varit verksam i branscher som Tech (SaaS), Vård- och Omsorg, Design och Möbelindustrin, IT Webbapplikationer, Försäkring, Rekrytering och Detaljhandeln.
Jag åtar mig interimsuppdrag som chef. Det kan vara i rollen som VD, CCO, COO, Försäljningschef, Affärsområdeschef, Verksamhetschef eller liknande. Det kan vara kortare tid och upp till flera år. Jag har lätt för att förstå komplexa sammanhang, se och förstå affären och verksamheten samt är van att analysera, sätta strategin och mål för att omsätta det i operativa planer och genomföra. Jag står för ett värdebaserat och agilt ledarskap. Jag tror på att tillsammans är starkare än ensam. Att alla har ett ansvar och vet vad som ska göras. Att vi stöttar varandra, kontinuerligt jobbar med feedback, förbättringar och där rätt attityd är avgörande.
Jag åtar mig projektledaruppdrag. Jag är skolad i PMI's PMP (Project Management Professional), men även utbildat mig inom Lean Six Sigma och Agil projektledning. Den metodik jag fördrar är att definiera projektet, ta fram relevant data, analysera, genomföra och utvärdera. Jag är van att driva förändringsprojekt som innebär utveckling av affären, verksamheten och organisationen. Det kan vara en turn around, försäljningsutveckling av säljkår och säljkanaler, värdegrundsarbete till digitalisering av verksamhetsstöd med ett utifrån-och-in kundperspektiv.
Jag åtar mig styrelseuppdrag. Jag har genom åren verkat i flera styrelser både i företag och i ideella organisationer samt även varit ordförande och ingått samt lett ledningsgrupper. Det jag främst kan bidra med är det strategiska och analytiska arbetet gällande affärsutveckling, verksamhet och organisation. Jag har även en bred kunskap inom IT och effektiva systemstöd. Certifierad styrelseledamot hos StyrelseAkademien.
Affärsutveckling
Projektledning
Change management
Digitalisering (kundresan, ai, crm m.fl.)
Säljutveckling i metodik och kanaler
Go-to-market strategy
Prissättning
Förhandling
Key Account Management
Marknadsanalys
Skapa och genomföra Affärsplaner
Skapa och genomföra Marknadsplaner
Varumärkesbyggnad
Kravställan IT- system, digitalisering
Värdegrundsarbete, Vision, Mission och Affärsidé
Ta fram Corporate Brand Manual
Styrelse- och ledningsgrupparbete
Workshops och strategiarbete
Presentationer och föreläsning
Anordna mässor och andra kundevent
Systematiskt arbetsmiljöarbete
Medarbetar- och utvecklingssamtal
Rekrytering och kompetensplattformar
Teamutveckling & kompetensplattformar
Konflikthantering & krishantering
Förvärv, integration & kulturbyggande
Turn Around
Down-sizing med uppsägning & omställning
Offentlig upphandling